Digitaal onderwijs

Op onze school hebben we de beschikking over Chromebooks en I-pads. We willen de kinderen leren hoe ze hier op een verantwoorde manier mee kunnen werken. Daarnaast is er ook mooie software voor handen wat we graag willen inzetten wanneer dat ons onderwijs versterkt.

Bij de kleuters wordt er gebruik gemaakt van I-pads en vanaf groep 3 ook van Chromebooks. We hebben ervoor gekozen alle verwerking van de hoofdvakken vakken op papier te doen. Dit omdat we het niet fijn vinden wanneer kinderen lang achter een scherm zitten, daarnaast vinden we het belangrijk dat kinderen netjes leren werken in schriften en daarbij hun handschrift ontwikkelen. Digitale middelen zetten we in voor extra oefening, voor ‘klaaropdrachten’ en voor de zaakvakken aardrijkskunde, natuur, techniek en geschiedenis.